Saturday, January 10, 2009

Barley hangus

Org tua2 kata air barli nih bagus tuk kesihatan.

Antaranya ialah menyejukkan padan dan sebagainya

Sepupuku Kakja juga menceritakan pengalaman meminum barli d mana ia melancarkan pembuangan toxix dalam badannya

Aku pun salu la order air barli bile minum kat luar.

Effect nye pada aku, aku xrase sgt tp definitely memang la bayank khasiatnya bile aku usha kat wikipedia

Arituh mase g Tesco shopping barang2 dapur, aku ternampak la biji barley mentah yg belum direbus

Aku pun bile la dalam 300gm dengan harapan untuk merebus nye dan minum

Seminggu berlalu, dan aku x usik pn barley tuh sampai la arinih lepas pekena Maggi Slrrp Kari berapi aku pn rebus la barley tuh..

Sambil makan Maggi dan bergayut kat talipon ngan mak aku tanye khabar, aku pn lupe la aku tgh rebus barley kat dapur.

Pegi je dapor aku tgk air rebusan da kering and barley pn da kekuningan hangus..huhu.

Salah satu sebabnye is kat rumah aku xde periuk besar..So aku rebus dalam periuk kecik dan kuantiti air yg boleh diisi hanyalah sedikit.

Demikian kisah barley hangus..

Pasnih aku rase minum barley kat kedai aje lah...x